Een terugblik op 2017

31 januari 2018

Het is januari, een maand bij uitstek om terug te blikken. 2017 is geen doorsnee jaar geweest. Er heeft veel op de agenda gestaan. Gepland en soms ook niet gepland. Zo bestond Qualified People dit jaar maar liefst 25 jaar! Ook hebben wij afscheid moeten nemen van een aantal fijne collega’s die nieuwe richtingen insloegen, en hebben we vervolgens ook weer een aantal toppers aan ons team mogen toevoegen. We hebben onze nieuwe website gelanceerd en onze nieuwe huisstijl. Kortom; een bewogen jaar waarin niemand bij Qualified People heeft stilgezeten.


Klanttevredenheid

Één van de zaken waar we in januari altijd naar kijken is de klanttevredenheid van het jaar ervoor. Sinds 2010 meten wij onze klanttevredenheid zo objectief mogelijk. Zowel aan de zijde van opdrachtgevers als aan kandidaat-zijde. Wij worden natuurlijk heel blij van goede cijfers maar wij worden óók heel gelukkig van goede feedback. Onze ambitie reikt verder dan alleen een mooi cijfer. We willen graag groeien, leren en mee kunnen bewegen met de behoeftes van onze relaties. Daarom vragen we aan hen niet alleen om cijfers te geven aan verschillende aspecten van onze diensten, maar ook om toelichting te geven op punten waar verbetering mogelijk is en waar we bijvoorbeeld meer aandacht aan zouden kunnen geven.

Wat doen wij voor onze klanttevredenheid?


Allereerst willen wij ons werk zo goed mogelijk en met veel plezier doen. Om dit zo concreet mogelijk te maken, hechten wij belang aan zaken zoals open communicatie, loyaliteit en een het opbouwen van een vertrouwensrelatie.

Wij spreken elke kandidaat uitgebreid in een persoonlijk (face-to-face) gesprek voordat wij hem ergens voorstellen. Zo weten wij beter wat een kandidaat in huis heeft als professional en als persoon. Ook proberen wij zo een goed beeld te krijgen van iemands wensen, ambities en intrinsieke motivatie.


Wij kennen onze opdrachtgevers goed. Met de meesten hebben we al jarenlange (soms decennialange) relaties, waardoor we een 360° beeld hebben van de organisaties en de werkplekken. Onze communicatie is vriendelijk, behulpzaam, open en eerlijk. Wij werken er bewust aan om toegankelijk te zijn en onze afspraken na te komen.

We houden regelmatig contact met de opdrachtgever en de werknemer om hen zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen in de voortgang van projecten. Dit kan in de vorm van begeleiding door middel van coaching gesprekken en het voorzien in eventuele behoeftes voor opleiding.


We willen vaste relaties graag zo af en toe verrassen met iets leuks. Een kerstevent of een zomerbarbecue waar we banden aanhalen, relaties verstevigen en waar kandidaten onderling ervaringen uitwisselen en kunnen netwerken.

Daarnaast willen we achter de schermen ook alles goed geregeld hebben. Een goede basis zoals een juiste en tijdige verwerking van alle administratieve processen is eveneens een voorwaarde voor tevreden klanten.

We streven naar het opbouwen van een vertrouwensband met opdrachtgevers en werknemers. We willen hen het gevoel geven dat ze met hun vragen, problemen en uitdagingen bij ons terecht kunnen. Wij zullen altijd proberen te helpen waar mogelijk. Buiten gebaande paden treden, het zogenaamde out-of-the-box denken, omarmen we daarbij eveneens.


En dan nu de cijfers!


Van onze opdrachtgevers kregen wij (op een schaal van 10) een 7,8 over 2017. Dit ten opzichte van een 7,2 over het jaar ervoor. Van onze werknemers ontvingen wij over 2017 een 8,8 ten opzichte van een 7,6 over het jaar ervoor. Uiteraard zijn wij heel blij met de mooie cijfers en de stijgende lijn. Tegelijkertijd blijven we kritisch naar onszelf. Wij zijn daarom blij met de tips en de feedback die wij hebben gekregen van iedereen, en we nemen ze ter harte. Wij willen nog beter worden in wat we doen, zodat we een loyale en vertrouwde partner zijn in de zoektocht naar de juiste baan en de juiste medewerker. Dat we ons meer en meer mogen omringen met tevreden (en misschien zelfs wel gelukkige) klanten.


Klanttevredenheid QP


Ben jij tevreden of misschien wat minder tevreden met onze dienstverlening? Laat het ons weten. Wij staan open voor (opbouwende) kritiek, feedback, ideeën, en complimentjes. Bel ons, mail ons, of stuur je ervaringen door via het contactformulier. Natuurlijk ben je ook welkom om langs te komen voor een kop koffie en een goed gesprek. Wij staan voor je klaar.


Daarom Qualified People!

Daarom
Qualified People

Gekwalificeerd
Menselijk
Professioneel betrokken

Mis geen enkele vacature met onze job alert!

Altijd op de hoogte van de nieuwste vacatures? De snelste weg naar jouw nieuwe
uitdaging!